Tillväxt-UL o våran lilla kille + magbild v36

Tillbaka från tillväxt-UL o en förbryllad BM som inte riktigt förstod remissen från min BM för enligt den så var ju sista tillväxt-UL helt ok men när hon kände på magen så kände även hon att han var liten.. o mkt riktigt så var han det, -21% 2044g (v.35+0) så det blev en flödesmätning åxå men den var normal..

Fostervattnet hade minskat åxå men om det innebär normalt eller ej visste hon inte då de hade missat att skriva upp det värdet på sista UL.. Så egentligen visste dom inte om han är "normalt liten" eller om det är något avvikande då förra tillväxt-UL inte var tillförlitligt.. Så jag ska tillbaka om 2 veckor.. o så skickade hon mig till Spec-MVC för att göra ctg + läk-besök, hjärtljuden var höga.. 170-190 som värst men han gillade verkligen inte ctg o bökade o spökade som bara den.. hade flera kraftiga sd men de gav inte utslag alls, dopplern satt för högt upp men o det var inte det viktigaste.. 

Jag fick en bra baskurva med hjärljuden iaf Fick dock vänta lääääänge innan jag fick prata med läkaren som "skrev ut oss", hon gjorde även en inre undersökning o min tapp är omogen , någon cm tapp o öppen för ett finger så mina sd hittills har vart oskyldiga fast nu har jag sd o mensvärk.. det kändes att hon var där o rota.. 

Så nu blir det koll hos BM nästa vecka, Spec + UL veckan därpå.. Hoppas att han verkligen har växt på sig alt följer sin kurva 
Det långa besöket på 2 timmar + resa ToR gjorde att jag missade "vernisage"-knyt-middagen på dagis men det grejjade pappa Pär så bra så (han avskyr sånt ;)  ) 

Fick 2 profilbilder på lillebror.. BM tyckte att han hade sååå sööööt profil men det säger hon säkert till alla men nått skoj.. han verkar ha HÅR! hon visade "hårsvallet" (dock ej på bilderna) Willemannen föddes flintskallig nämligen



Magbilden vecka 36 (togs dock i måndags den 18/5)



Nu ska jag försöka njuta av långhelgen.. Nästa BM-besök är på torsdag o innan dess ska väl jag hinna "boa" lite o äta glass i mängder =)


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vet du, när jag väntade Norea var det samma visa för oss, säkert 5 ultraljud och flödesmätning gjordes, hon var så liten så liten sa de. Sen när hon väl föddes i vecka 39 vägde hon 2995 gram, helt ok alltså. Hoppas det är så för er med, du kan i alla fall vara trygg med att man i Sverige är i goda händer, och väger han 2 kilo nu så är ju det bra i alla fall!

2009-05-20 @ 18:54:50
URL: http://noreasmamma.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken fin bild på lillebror och din mage är jättevacker!! Det där med bebisens vikt ska du inte fundera så himla mkt över, låt bm o alla andra få fundera på det istället ;-) Du ska se att det kommer ut en helt normalstor liten kille sen! Kram kram

2009-05-22 @ 20:20:38
URL: http://barnlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0